nuffnang advert

Tuesday, June 21, 2011

Underwater World & Galeria Perdana, Langkawi....

selamat petang semua...
kami meneruskan perjalanan ke Langkawi...lepas je balik dari Island Hopping, kami anak beranak meneruskan perjalanan ke Underwater World...ala2 Aquaria KLCC kekdahnya....while mek jah masih ada di Pulau Payar tak ingat jln pulang...ekekekek....

 jenuh aku zoom gambar ni...sikit punya jauh sign dia...nak masuk sini bayarannya adalah dewasa rm28 tapi kalau ko tunjuk gomen kad, ko akan dpt rm22 dan kanan2 lak rega dia rm 18 tapi kalau tunjuk gomen kad dpt rm11...moral of the story, sila bawak ID gomen anda...ish, byk betul kemudahan jadi government servant ni...ngeeeeee...

ok lah, jom kita tgk menatang yg ada dlm underwaterworld ni...
 sumpah aku scary tgk ikan pari neh...mcm hantu jer...huhuhu....

 ikan ni pun aku scary...besar giler!!

 ikan apa ntah....

 comelnya....sweet la pink ko....

 kuda laut...

 kesian aku tgk ikan ni...paling kesian aku tgk dia punya sirip dan mata dia...pasal apa ntah aku kesian...sbb muka dia agak ugly kot...

wowo...boleh bawak maut neh...

ikan pari kat sini besar2...
ekceli byk lagi gambar2 ikan2 dan menatang2 dlm laut yg menarik perhatian kami, tapi gambar kurang cantik, so, aku masukkan mana yg ada je la...huhu...

ini dua budak balik ini tempat terus pow mama ngan daddy dia teropong ngan topi...sekarang teropong tu dah jahanam pun...adeh la...


esoknya pulak kami ke sini, ke Galeria Perdana...
Galeria Perdana ni adalah galeri Tun Mahathir yg menyimpan pelbagai potret Tun M dan segala pemberian/hadiah dari pembesar2 negara utk Tun M...


hepi father's day Tun M!! sayang Tun...muah muah...jaga kesihatan ye Tun...

aku sgt bangga dpt menjejakkan kaki ke galeri Tun M ni...i tell u lor, Tun M one of my idol..

budak dua org ni sibuk nak bergambar ngan bot pemberian drp pembesar negara mana ntah..dah lupa...

sedih aku nok tgk potret ni...gambar ni masa di saat2 akhir Tun M jadi pemimpin Malaysia...tak lama dah....
ko tgk muka aku pun emosi sama....ngeeee...

one of gift from China utk Tun....sumpah aku berkenan ngan set ni....klasik dan cantik sgt...

patung2 comel ni pun aku suka..tak tau drp negara mana...

senapang ni pun aku tak tau drp negara mana...hahaha!! tu lah, org kalau berjln  tmpt mcm ni bawak note book, ko sibuk amek gambar je, nan hado lah ko ni wahida....

sejarah ni....sebak jap waktu tgk potret ni...aku kalau bab2 pasal perjuangan tok nenek moyang kita nak merdekakan Malaysia, sumpah aku sedih....aku harap anak2 aku nnt tak lupa sejarah dan asal usul Malaysia...

sok menyusul n3 Makam Mahsuri dan Gamat Nusantara....


p/s: suka giler bila GCB dtg balik...welcome back GCB!!!

43 comments:

Unknown said...

issshhh..cenggane boleh rosak da teropong tu..hihi

mr.curly said...

ooo kalu bwk kad gomen tu leh dpt diskaun ekk..thanks info..dh lame bebenor xdtg sni..hehe

Anonymous said...

seronok masuk sini..tp melepas nak pi underwater world sbb rombongan yg lain x nak pegi sinun..grrrrr

NM02 said...

esok gcb jom

[sutera kasih] said...

wahh sy baru tau kt sana ada underwater world jgk ekk..bertambah excited nk pegi sana :)

MR. SYAH said...

pelik2 muka ikan tu.. rasa cam nak pergi plak..

miss Fyqa said...

masa pi underwater world umo 14 taun. wa..dah lama tue T.T

NzA said...

ttp serasa akak underwater world lagkawi lagi bestkan cz ikannya lebih mengancam...
knapa xkidnap je pinggan2 yg cantik tu...sorok dlm baju...hi.hi.hi....

Unknown said...

lamanya tak pi sini..
rindu pulak bila tengok gambar2 ni..
heheh

myamyza said...

lupe nak minta ahkak culikkan kuda laut yang kiut tu tuk haku... berani tak??

Azian Elias said...

akak ke langkawi singkat sangat masa nya..

tu yg tak dapat kunjungi tpt2 ni..

mama aini said...

rindu ngan under water world langkawi...memang cantik kan wahida..mama ingin nak kesana lagi!!!..memang untung jadi kakitgn kerajaan ni..byk kemudahannya..

Unknown said...

uhh..nasib laki aku org gomen ek...perajurit negara lagik..ngeeee (bangga wehhh...) aku klu b'jln pun x maknanya nak bawa buku nota bagai....dah namanya b'jln...enjoy lah kan....^___^ klu aku bawa pun ntah ke mana hala je udahnya buku nota tu....nak senang segala keterangan yg ada kat situ ko ambik sekalik gmbonya....balik umah masa santai2 baru ko baca blk.....ekekekeee...bernas x idea haku?????

kasihredha said...

nasib baik feluk gambar jerr...hihi
Dr M tu hensem kan

sarah-najwan said...

wow..akak xpenah smpai belah2 utara nuuu..

tgk gmbr pun teruja..natilah nk plan pi sana gak..ehhehe

Blogger said...

welcome back GCB. we love you!

best kan underwaterworld langkawi. tapi masa aku pegi dulu ikan dia baru lepas kena racun dgn malaun mana ntah. banyak tempat tutup. siot. lain kali mesti nak pegi lagi.

puteri ain said...

seronokknya . berjalan sakan ye kak .. bila laa sy nak smpi sna pulak ni ..

Mulan said...

ohhh suka suka underwater world tu... best nya pi langkawi..

eelobor said...

emnmmm.....dulu aku pernah gi gak kat underwater nih, tapi tak tau lak boleh tunjuk gomen kad...

maya amir said...

lamenye x gi langkawiiiii;)

nurkass said...

ishhh..
seram pulak tgk ikan pari tu..tapi kalau dah masak asam pedas tak seram dah..hehe

ajumohit said...

last pegi masa tahun 2008..sronok tgk ikan2 tu...

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

mmg seram tgk ikan pari tu..

err, lnda pun 3 kali ke langkawi, 3 kali lah pergi galeri perdana tu..suka tgk kreta2 yg tun dapat..sempoi..

wardah @ fie shah said...

serious benor muka tu Da. takut Tun tengok. hehe

uncle gedek said...

cantik la gambar2 ikan tu...

abik gambar tak pakai flash, kan?

wida said...

sukanya anak2 sis tu yer..teropong apa tu?

Scha406 said...

ikan nemo xde ke?

Acik Erna said...

wahida..beso nya ikan..takut pulak tengok..

eB said...

biar betol nih... ader mention ker kat siti gov servant dpt diskaun... xpernah tau la.. hu3

miloaiskurangmanis said...

best banget gi underwaterworld tu... rasa tak mo balik!
lagut kan tengok ikan2 besor bagak kat situ!

Zaitun said...

Minat dengan set pinggan mangkuk tu.

wahida said...

mr.curly, eelobor dan eb: ye, kalau masuk waterworld sila tunjuk gomen kad anda...mmg boleh dpt murah...kalau tak caya bukak website dia...

NurulHudaResad said...

aku x penah pegi galeri ni.....nanti aku umpan laki aku pegi langkawi sbb nak pegi galeri tun.....fyi,laki aku sama mcm ko....mengidolai Tun M sangat2...

rasp said...

both places i gi...
masa kat galeri Tun tu...
byk kali gak le mcm tersentuh jiwa kannn....
Tun M pun idola w'ouls sekeluarga....

Fieza79 said...

galeria perdana tu dkt dgn umah kakak..kami sll pegi jalan kaki je dh smpai...

sisdee said...

syg tul tak g sini masa melawat langkawi last year..sbb tak ckp masa :(

Zura Tahir said...

pegi jugak kg kedah ngan kedai jual ubat gamat tue...sakan bergambar masa tue..yaaaa..GCB dtg balik...

munna said...

aquaria klcc pun tak pernah sampai lagi.... berangan nak ke underwater world langkawi...

Anonymous said...

g langkawi dulu x sempat nk terjah UWW ni.. besh betui tgk

GREENJADE said...

best upe nye UWW nih tu ari x tgerak ati nk sggah pongs.len kali g kena terjah la nih? ahakz

mummysyafie said...

siyess...nor pun takut tengok ikan tu. macam ada taring je

Myra Jay said...

Comel la ikan2 tu semua..

Myra mujuq hubby keje Gomen, leh dapat kemudahan gak :)

Dilla Ady said...

jeles kt org ade kad gomen nih...serba serbi dpt murah...

memacam tmpat gi ek kt sane...mmg cuti yg sebtul2 cuti nih..