nuffnang advert

Wednesday, August 30, 2017

kerepek daun kesum: nipis, rangup, sedap!

Assalamualaikum semua...

wahhhh, mesti ramai yang dah start cuti kan...
kat ofis ni pun punya lah senyap sunyi...
bergembira betul korang kan...
mentang2 la cuti banyak lagi...hahaha...
takpe la, i duk je la diam2 kat ofis ni...

korang suka makan daum kesum tak?
aku personally mmg suka sangat daun kesum wehhh...
kalau dalam laksa, mmg aku letak daun kesum banyak2 dlm mangkuk aku...
baru feel makan laksa..heheh...
kalau masak asam pedas pun aku suka letak daun kesum banyak2,
siap aku kunyah2 telan daun kesum tu...
dan sekarang punya canggih,
daun kesum pun dorang dah komersil kan...
dijadikan kerepek pulak...
aku jumpa kerepek daun kesum ni pun kat koop ofis aku...
kat tempat lain aku tak jumpa lagi setakat ni...
ke aku sendiri pun jarang pi kedai runcit,
tu yang aku tak pernah nampak tu...hahaha...
aku nampak je kerepek ni, terus aku amek,
nampak bebenor la aku ni penggemar tegar daun kesum...kehkeh...

haaaa, begini lah rupa dia...
ala daun kesum tu pun dia letak sehelai dua je dalam setiap kerepek tu...
so, rasa daun kesum tu tak la kuat sangat...
rasa dia mild aje...
tapi serius la, aku suka...
sedap sangat!
makan sambil mengadap pc, tak sedar dah habis...huhu...
lagi pun portion dalam satu plastik ni pun bukannya banyak sangat...
rasa dia macam korang makan rempeyek tu jugak la...
nipis dan rangup, terbaik!


hrmmm, ok lah, cakap panjang lebar pun bukan ada orang baca pun blog ni...hahaha...
di kesempatan ini, aku nak ucapkan selamat hari raya aidiladha dan salam kemerdekaan buat semua...
semoga negara kita selamat dari segala malapetaka, bencana dan anasir2 jahat...
I love Malaysia!

11 comments:

mama tisya said...

Xpernh tgk kerepek daun kesum

mama tisya said...

Xpernh tgk kerepek daun kesum

Aryan azra said...

X pernah makan & tak pernah jumpa lg kerepek nih

Mama Hakim said...

Wah sedap ya kerepek daun kesum

Selalu dengar daun bayam saja

Azian Elias said...

pertama kali menlihat nya.
apa mcm kerepek bayam?

HeNRieTTa JoSe said...

rietta pown xpernah tgk kerepek duan kesum...yang dalam kuah laksa n asam pedas utara, selalu la jumpa...hehehe...

Mulan said...

Naaakkkkk

zahar said...

kerepek bayam pernah cuba.. daun kesum belum

dear anies said...

pos sebungkus ke sini ;-)

sudipVSsenduk said...

akak baca apa...

emarieys said...

tak pernah lagi jumpa.